Motivatsioonikiri on suurepärane võimalus ja sobiv vahend, et ennast potentsiaalsele tööandjale isiklikumalt ja avatumalt tutvustada. Allpool tõi meie spetsialist välja 10 tõhusa motivatsioonikirja põhireeglit, mis aitavad esiteks juhtida tööandja tähelepanu teile ja teiseks huvitada teda teie kui potentsiaalse hea töötaja isiksusest.
Peamine asi, mida peaksite oma peas hoidma, on see, et kaaskiri on vajalik mitte teie kirjeldamiseks, vaid selleks, et näidata oma motivatsiooni ja soovi teatud ametikohal töötada.
Olge teie ise
Pange tähele, et teie kaaskiri peaks olema teistest erinev, kuna tavaline, näota motivatsioonikiri jätab mulje kui tavalisest näota kandidaadist. Ja ka teisest küljest jätab liigne pretensioonikus ja paatoslus sinust asjakohase mulje. Esimene asi, mida teha, on mõista, kuhu ja miks soovite tööle asuda ning miks arvate, et sobite sellele ametikohale hästi. Kui sellest aru saate, kirjeldage seda lühidalt, et ka tööandja sellest aru saaks.
Kasutage rohkem spetsiifikat ja fakte
Ärge mingil juhul kasutage üldisi fraase ja klišeesid. Tööandja on neid juba sadu kordi näinud ja see on oht, et teie kandidatuur lükatakse kohe tagasi. Parem on oma motivatsioonikirjas selgitada konkreetselt tööandjale, miks soovite töötada just selles ettevõttes ja just selles töövaldkonnas. Oluline on seda selgitada lihtsalt ja konkreetselt, kuid asjatundlikult ja äriliselt.
Ärge dubleerige teavet oma CV-St
Ärge muutke oma motivatsioonikirja verbaalseks ärakirjaks ja enda CV pikaks selgituseks. Tööandja saab CVst vajadusel kogu vajaliku teabe. Ärge risustage oma kaaskirja. Peaksite välja tooma ainult kõige olulisemad aspektid, mis täiendavad kokkuvõtet ja töötavad täpselt teie motivatsiooni nimel.
Ärge üle pingutage!
Kuna kogu oluline ja põhiline teave sisaldub teie CV-s, kontrollige uuesti, et motivatsioonikiri ei mainiks oskusi ja kogemusi, mida teie CV-s pole loetletud. Kõiki vastuolusid võib pidada petmiskatseks ja huvi teie kirja vastu saab sellest otsa.
Püüdke olla võimalikult veenev
Kasutage põhjendusi, argumente ja järelemõtlemisstiili. Peate jõudma selleni, miks potentsiaalne tööandja peaks teid valima. Olge võimalikult konkreetne, veenev, kuid mitte mingil juhul ülbe.
individuaalne lähenemine
Püüdke potentsiaalsele tööandjale selgeks teha, et olete tutvunud tema ettevõtte ja valdkonnaga. Alustage oma kirja viisakalt inimese poole pöördumisega. Järgmisena tehke paaris lauses selgeks, et uurisite tema ettevõtet ja tegevusvaldkonda nii hästi kui võimalik.
Peate välja tooma oma tugevad küljed
Ärge kunagi kirjutage motivatsioonikirjas oma nõrkustest. Jah, ausus väärib lugupidamist, kuid kaaskirjas on peamine ülesanne siiski näidata täpselt oma tugevusi, näidata ennast positiivsest küljest. Igal juhul küsitakse intervjuus nõrkuste kohta - kui asi selleni jõuab. Ja kaaskirja ülesanne on suurendada neid võimalusi intervjuudesse tulla.
Tunne oma tööandjat
Koguge teavet tegevusvaldkonna kohta Internetis või küsige sõpradelt. Uurige selle valdkonna praegust majanduslikku olukorda tervikuna. Aktuaalsetest probleemidest ja raskustest. Selliste teadmistega ja motivatsioonikirjas demonstreerides näitate üles oma huvi ettevõtte ja valdkonna vastu, kus soovite tööd saada.
Tagasihoidlikkus on hea, kuid peate ennast esikohale seadma.
Püüdke leida konkreetne põhjus, miks te olete selle tööandja jaoks sobiv kandidaat teiste seas (kuid ärge võrrelge ennast otse teistega). Põhjuste, miks just sellele ametikohale sobite, on täiesti piisav. Oluline on esitada fakte ja vältida ülbust.
Jääge inimeseks
Kaaskirjas saate lühidalt kirjeldada ennast inimesena. See aitab potentsiaalsele tööandjale teie pilti eredamalt ja selgemalt esitada, võimaldab teid paremini meelde jätta ning teil teistest kandidaatidest eristuda. Eristage ennast hallist massist ja näidake oma isiksust.